The Development of the Ombudsman as an Institution Within the Health Services Framework In Israel/התפתחות מוסד האומבודסמן במערכת שירותי הבריאות בארץ Academic Article uri icon

abstract

  • מאמר זה בוחן את התפתחות מוסד האומבודסמן במערכת שירותי הבריאות בישראל. בשנים האחרונות גברה המודעות לצורך לחקור את תופעות התסכול והניכור של הפרט המתמודד עם מערכות ארגוניות גדולות וסבוכות ולטפל בהן. הדבר אמור הן לגבי פרטים שהם לקוחות במובן הרחב של המילה והן לגבי הפרטים שהם חלק מאותן מערכות. המגמה ליצור כלים שמטרתם לסייע בידי הפרט במגעיו עם מערכות ביורוקרטיות מורכבות היא אחת ההתפתחויות הבולטות של השינויים שהתרחשו בחברה המודרנית. הקביעה, שלכל אזרח הזכות להתלונן עוררה את הצורך במנגנון מינהלי פשוט שיקל על האזרח להגיש את תלונתו. את הצורך הזה בא למלא מוסד האומבודסמן. במסגרת המאמר נבדקו מוסדות האומבודסמן במספר מדינות במטרה לחשוף את הדומה ואת השונה בהם ולהשוותם למוסד המקביל בארץ. This study examines the development of the Ombudsman as an institution within the health services system in Israel. There has been growing awareness in recent years of the need to investigate and deal with occurrences …

publication date

  • January 1, 2003